עורך דין ליקויי בניה

רכישת דירה חדשה מקבלן היא סיבה למסיבה, יחד עם זאת, קורה לא מעט פעמים שכאשר הרוכש נכנס לדירה החדשה, הוא מגלה בה ליקויים שונים .במצב כזה, חשוב לדעת, כי המחוקק דאג לרוכשים ולרוכשי המשנה כאשר הוא קבע בחוק המכר (דירות) תקופות מסוימות בהן הקבלן יהיה אחראי לכל ליקוי שמופיע בדירה – תקופת הבדק ותקופת האחריות על פי חוק המכר (דירות) דירה פירושה מבנה שנועד למגורים, לעסק או לכל צורך אחר, ולכן לא משנה אם מדובר בדירה בבניין או בבית צמוד קרקע, במבנה לצורך מגורים או לעסק, אולם לשם הנוחיות, נשתמש במאמר זה במונח דירה. תקופת הבדק – מוגדרת בחוק כתקופה שחלה החל מיום מסירת הדירה לקונה ועד לתום של 2-7 שנים תלוי בסוג הליקוי שהתגלה בדירה. לכן ברגע שמתגלה ליקוי חשוב ליצור קשר עם עורך דין ליקויי בניה , זמני תקופות הבדק מפורטות מטה.תקופת האחריות – מוגדרת בחוק כתקופה של שלוש שנים שתחילתה בתום תקופת הבדק. 

זמני תקופת הבדק ביחס לכל ליקוי וליקוי :
בהקשר זה, יש לציין, כי חוק המכר (דירות) קובע,
כי ביחס לאי התאמה יסודית – תקופת הבדק
תהיה 20 שנים מיום מסירת הדירה לקונה.
אי-התאמה יסודית" מוגדרת בחוק המכר (דירות)
כאי התאמה בחלקי הבנין הנושאים ומעבירים עומסים מכל סוג לקרקע הנושאת את הבנין והנוגעת להבטחת יציבותו ולבטיחותו;תקופת הבדק, החובה לתקן את הפגם חלה על המוכר (זה שבנה את הדירה),תקופת האחריות, לעומת זאת,
חובת ההוכחה היא על הקונה או קונה המשנה, אשר נדרש להוכיח שהפגם נגרם כתוצאה מתכנון לקוי, עבודה לקויה או חומרים לא טובים, על מנת שהמוכר יחויב לתקן את הפגם. אלא אם המוכר הצליח להוכיח שהליקוי נגרם כתוצאה ממעשה או מחדל של הקונה או של קונה המשנה.
המאמר נכתב על ידי עורכת הדין קרן עמנואל חליפה, מומחית לליטיגציה מסחרית, אזרחית ופרטית (ייצוג משפטי), מייסדת משרד כהן – חליפה ושות'.
האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי כלשהו ואין להסתמך על מידע זה ללא קבלת ייעוץ  משפטי המתאים למקרה הספציפי על פי נסיבותיו.

ייעוץ משפטי ראשוני חינם

לפרטים נוספים וליצירת קשר:
כהן – חליפה ושות', עורכי דין

ממגדל עסקים עזריאלי ראשונים, ראשון לציון
טלפון: 077-5017738 פקס: 077-5017739

 

עבור לוואטסאפ
כהן-חליפה ושות עורכי דין
תודה שפנית למשרדנו , צור קשר לייעוץ .
דילוג לתוכן