עורך דין תאונת דרכים

תביעת תאונת דרכים

במאמר זה נציג מידע כללי בדבר הגשת תביעה בגין תאונת דרכים:

  1. מידע כללי
  2. מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט.
  3. מהו תשלום תכוף ?
  4. גובה שכר טרחת עורך דין המטפל בתביעה בגין תאונת דרכים.

מידע כללי

אדם אשר נפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב הפוגע בפוליסת ביטוח חובה. כאשר מדובר בנפגע שהינו הולך רגל אשר נפגע מרכב נוסע – הנפגע רשאי לתבוע את החברה המבטחת של בעל הרכב הפוגע. כאשר מדובר בנפגע אשר נסע ברכב אשר היה חלק מתאונת דרכים רשאי הנוסף הנפגע לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב בו הוא נסע.

תאונת דרכים הוא מקרה נוראי שיכול להסתיים באסון, בהרוגים, בנפגעים ובפצועים. ולכן החוק בישראל מבטיח כי נפגעי תאונות דרכים ולעיתים אף בני המשפחה שאינם נפגעו באופן ישיר מהתאונה יפוצו בגין נזקי גוף שנגרמו להם בתאונת דרכים.

על פי החוק, כל נהג במדינת ישראל מבוטח בביטוח חובה. ביטוח זה נועד לכסות נזקים גופניים שונים העלולים לקרות לנהג ו/או לנוסעי רכבו ו/או להולכי רגל שנפגעו מרכבו, במקרה  של תאונת דרכים.

כאשר מתרחשת תאונת דרכים, זכאים נפגעי התאונה או בני משפחותיהם לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב הפוגע. 

לתביעה שמוגשת בגין נזקי גוף שהתרחשו בתאונת דרכים, ימנה בית המשפט מומחה רפואי על מנת לבצע בדיקות רפואיות אצל הנפגעים על מנת לאמוד את נזקם. 

חשוב לציין – הזכאות לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים אינה קשורה ל"אשם" גם אם מי שנפגע בתאונה הוא האשם – עדיין הוא זכאי לפיצוי כלשהו.

מומחה רפואי מטעם בית המשפט:

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים והוא סבור כי כתוצאה מהתאונה נותרה אצלו נכות כלשהי, במקרה כזה קובע החוק, כי עם הגשת התביעה, עליו יהיה להגיש בקשה למינוי מומחה מטעם בית המשפט אשר יקבע את נכותו.

תשלום תכוף :

תביעה בבית משפט עשויה לארוך כמה שנים. לכן, ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן לדרוש כבר בתחילת ההליך ואפילו טרם הגשת התביעה תשלום מסוים על חשבון הסכום שיפסק בסופו של הליך התביעה. תשלום זה מכונה "תשלום תכוף".

תשלום תכוף היא השגת תשלום מהיר לנפגע עוד לפני הגשת התביעה, זאת לצרכים מסוימים. חשוב לדעת, כי כל סכום המתקבל כתשלום תכוף מקוזז בסופו של הליך מהפיצוי המתקבל.

עוד חשוב לדעת, כי ברוב המקרים חברות הביטוח מתייחסות ברצינות רבה לדרישות לתשלום תכוף, ואם אכן מתגלה צורך כזה הן אכן נוהגות להעביר תשלום תכוף לאחר תקופת זמן קצרה.

גובה שכר טרחת עורך דין המטפל בתביעה:

ראשית, מומלץ להגיש תביעות פיצויים בגין תאונות דרכים אך ורק באמצעות עורך הדין הבקיא בתחום החקיקה והפסיקה. במקרה שבו בוחר נפגע להיות מיוצג ע"י עורך דין, חשוב שידע כי שיעור שכר הטרחה אותו רשאי עורך הדין לגבות הינו מוגבל ומחושב כאחוז מסוים מסכום הפיצוי הסופי שבו זכה הנפגע בתום תהליך התביעה.

להלן שיעור שכר שטחת עורך הדין, אשר נקבע בהתאם לתוצאת ההליך:

  • 8% + מע"מ – אם הוגש פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, טרם הגשת תביעה משפטית.
  • 11% + מע"מ – אם הושגה פשרה לאחר הגשת תביעה וטרם מתן פסק דין. 
  • 13% + מע"מ – אם ניתנה החלטת שופט לגבי גובה הפיצוי.

שכר הטרחה מחושב מתוך הסכום שקיבל הנפגע (כולל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד שנפסקו לטובתו בפסק דין)
יודגש, כי עורך הדין אינו רשאי לדרוש תשלום מעבר לקבוע בחוק, למעט אגרת בית משפט והוצאות הדרושות לניהול התיק.

ייעוץ משפטי ראשוני חינם

המאמר נכתב על ידי עורכת הדין קרן עמנואל חליפה, מומחית לליטיגציה מסחרית, אזרחית ופרטית (ייצוג משפטי), מייסדת משרד כהן – חליפה ושות'.
האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי כלשהו ואין להסתמך על מידע זה ללא קבלת ייעוץ  משפטי המתאים למקרה הספציפי על פי נסיבותיו.

לפרטים נוספים וליצירת קשר:
כהן – חליפה ושות', עורכי דין

ממגדל עסקים עזריאלי ראשונים, ראשון לציון
טלפון: 077-5017738 פקס: 077-5017739

 

ימים א'-ה' 07:00-19:00 ו' 07:00-16:00

מגדל עסקים עזריאלי ראשונים, ראשון לציון

עבור לוואטסאפ
כהן-חליפה ושות עורכי דין
תודה שפנית למשרדנו , צור קשר לייעוץ .
דילוג לתוכן